Друк
Розділ: Партнерство

Новий пасажирський лайнер Ан-148-100 створюється на Воронезькому авіазаводі

У Вороніжі 19 серпня 2005 року вперше був представлений літак Ан-148-100, що по кооперації з українськими заводами буде збирати ОАО «Воронізьке акціонерне літакобудівне об’єднання». Випущена в Києві, машина прибула у Вороніж з Московського авіакосмічного салону (МАКС-2005), де викликала величезний інтерес російських авіаперевізників. А у Вороніжі на льотному полі ВАСО ми спостерігали небувалий інтерес заводчан до нового літака.  Охороні іноді навіть силою приходилося відтискувати бажаючих пройти до салону – у машині просто фізично не змогли б вміститися одночасно стільки екскурсантів.

Ажіотаж зрозумілий. З початком складання Ан-148 воронізький авіазавод планує нарешті-таки вийти з затяжної кризи. Величезні і дорогі аеробуси Іл-96, на яких спеціалізується ВАСО, почали знаходити покупців тільки після впровадження системи лізингу. Але в Росії залишилося не так багато авіакомпаній, що мають можливості експлуатувати такі лайнери, а на свiтовому ринку велика конкуренцiя. Інша справа, середньомагістральні Ан-148... Разом з заводчанами розділити радість приїхали голова адміністрації Воронізької області Володимир Кулаков, мер Вороніжа Борис Скринніков, депутати  Державної думи РФ, заступник голови фракції політичної партії «Єдина Росія» Валерій Рязанський і лідер воронізьких «єдиноросів» Олександр Сисоєв, гості з Києва – керівники розробки і виробництва Ан-148 генеральний конструктор і генеральний директор АНТК ім. Антонова  Дмитро Кива і Володимир Король. Також висвітлювали подію численні представники преси з Москви і Києва.

За підсумками МАКС-2005 підписані рамкові угоди на виробництво і постачання більш 30 літаків сімейства Ан-148 різного цільового призначення російським авіакомпаніям «Ейр Юнiон» («Красейр»), «Політ», «Пулково» і «Волга-Дніпро». Українські і російські літакобудівники припускають, що на складання приблизно такої ж кількості машин у рік повинен вийти воронізький завод, щоб задовольнити потреби тільки лише російського ринку. На представленому літаку воронезьке клеймо стоїть на пілонах та механізмах крила. За словами заступника головного інженера ВАСО Віктора Пенькова, перевага Ан-148 у тім, що його база розроблена з можливістю створити ціле сімейство машин. З виходом на серійне виробництво в Вороніжі намічено збирати носову і хвостову частини машини, а також поставляти комплектуючі на авіаскладальне виробництво в Україну.

Примітно, що прибувші з Києва у Вороніж на один день тележурналісти 5-го каналу українського телебачення знайшли можливість зустрітися з головою правління Воронiзької регіональної громадської організації «Українське товариство «Перевесло» Миколою Бірюком і головою правління місцевої національно-культурної автономії українців міста Воронiжа Ігорем Сахно. Розмова йшла про життя української діаспори Воронiзької області, а також про можливості розвитку всебічних добросусідських зв'язків регіону з Україною і надання підтримки україно-російському авіапроекту Ан-148.

Дмитро ДЕНИСЕНКО.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Деякі попередні публікації по цій темі:

Ан-148 візьме участь у тендері на поставку регіональних літаків для "Аерофлоту"

Новий реактивний регіональний Ан-148-100/200 візьме участь у тендері на поставку регіональних літаків для російського "Аерофлоту". Про це повідомив комерційний директор АНТК ім. Антонова (Київ) Олександр Кива.

У цьому зв'язку він нагадав, що в 2003 році "Аерофлот" і АНТК імені Антонова узгодили загальні технічні вимоги до Ан-148, закріпивши домовленість підписанням угоди в ході міжнародного авіасалону "МАКС-2003".

На тендері АНТК ім. Антонова буде представляти Ан-148 в команді з основними російськими партнерами за проектом - російською лізинговою "Ілюшин Фінанс Ко" і ВАТ "Воронезьке авіаційне літакобудівельне товариство" (ВАЛТ), відзначив О.Кива. Згідно з умовами тендеру, оголошеними "Аерофлотом", авіакомпанія планує придбати на умовах лізингу в період з 2005 по 2010 рік до 50 літаків місткістю 65-100 місць. Максимальна дальність польоту за максимального комерційного завантаження літака має складати 1500-2300 км.

У числі учасників називаються також українсько-російський ТУ-334, російський RRJ 75/100, бразильський Embraer E -170/175, канадський CRJ-700, європейський Fokker 70/100. Підведення підсумків тендеру намічено на весну 2005 року.

Ан-148 створюється Україною і РФ за широкої участі партнерів з США, Німеччини і Франції. У коопераційній програмі задіяно близько 200 підприємств з України і РФ, а також американські ACSS і Rockwell Collins, німецькі Litef, Goodrich Hells Aerospace, Pall Corper HmbH, французькі Deutch, Filotex, Thales, британська Raytheam.

Завершення сертифікаційних випробувань і початок серійного виробництва нового регіонального Ан-148 заплановано на 2005 рік. Серійне збирання літака планується вести на Харківському авіазаводі (Україна) і ВАТ "Воронезьке авіаційне літакобудівельне товариство" (ВАЛТ, РФ), залежно від замовника.

Згідно з експертними оцінками, Ан-148 на 25-30% переважає за економічністю в експлуатації у порівнянні з експлуатованими зараз літаками аналогічного класу. Орієнтовно ємність світового ринку літака цього класу на період до 2013 близько 500 шт., СНД - 170 шт. Орієнтовна вартість літака - $16,2 -18 млн. залежно від комплектації.

На сьогодні вже є попередня домовленість на поставку замовникам у 2005-2006 році 25 літаків. Угоду про наміри на поставку літака підписано з російськими "Волга-Дніпро" і "Красноярські авіалінії", а також українською "Аеросвіт".

Інтерфакс-Україна, 30.07.2004

Перший Ан-148 зберуть до кінця серпня

Складання першого екземпляра головної партії нового регіонального реактивного Ан-148, який будується на потужностях АНТК ім. Антонова, буде завершено до кінця серпня. Літак створюється Україною та РФ за участю партнерів із США, Німеччини та Франції.

Минулого тижня запорізьке ВАТ "Мотор Січ" поставило два перших двигуни, які вже встановлено на літак. Воронезьким акціонерним літакобудівним товариством виготовлено і поставлено пілони двигунів.

Зараз на літаку завершується монтаж основних бортових систем. Завершення сертифікаційних випробувань і початок виробництва нового регіонального Ан-148 заплановано на 2005 рік. Орієнтовна вартість літака - $16,2-18 мільйонів.

"День", 21.07.2004

Ан-148 достоят общими усилиями

Воронежский и Харьковский авиазаводы вместе с АНТК им. Антонова решили объединить усилия для запуска в серийное производство ближнемагистрального самолета Ан-148. Партнеры уверены, что их машина будет востребована российскими авиакомпаниями. Последние пока воздерживаются от обещаний, но аналитики полагают, что у проекта есть шансы на успех. Как сообщил

"Ведомостям" генеральный директор компании "Ильюшин Финанс" Александр Рубцов, 19 сентября три предприятия подписали соглашение о создании СП, которое займется серийным выпуском самолета Ан-148. Также СП будет осуществлять производство и поставки комплектующих и послепродажное обслуживание выпускаемых машин. Продвигать новый самолет на рынок будет поручено лизинговой компании "Ильюшин Финанс". Она займется продажами Ан-148 и подписанием лизинговых соглашений с потребителями. Будет ли "Ильюшин Финанс" участником СП, пока не решено, говорит Рубцов.

Ведомости Иван Ламыкин. 25 сентября 2003

Украина создает новый Ан

Украинские авиаконструкторы разрабатывают новый пассажирский самолет АН-148, который "должен летать уже в 2004 году". Об этом сообщил генеральный конструктор АНТК им.Антонова Петр Балабуев на торжествах, посвященных 75-летию со дня учреждения Харьковского авиазавода.

По словам Петра Балабуева, это будет региональный самолет на 80 мест со скоростью 850 км/час. и дальностью полета от 5 до 7 тыс. км. Главной проблемой на пути создания самолетов конструктор назвал отсутствие средств у компаний-эксплуатантов авиационной техники, следствием чего, по его мнению, авиарынок как в Украине, так и в России, стал "мертвым". Петр Балабуев высказался за необходимость создания в Украине лизинговой компании в авиаотрасли.

Отвечая на вопрос о том, какую долю работ выполняет Харьковский авиазавод в создании нового самолета, гендиректор этого предприятия Анатолий Мялица отметил, что заводу поручено изготовление крыла - самого сложного агрегата. Анатолий Мялица сообщил, что на сегодня "уже подписан план-график на самолет Ан-148".

18.09.2001 Mignews.com.ua