Вадим ОліфіренкоПро посібник для вчителів і учнів східної та західної діаспори

Наш час відзначається переходом інформації, накопиченої людством, від паперових форм збереження до електронних (дискети, компакт-диски, сайти в Інтернеті тощо), доступних мільйонам користувачам комп’ютерів по всій земній кулі.

Автори навчального посібника, орієнтуючись на новітні навчальні технології, які сьогодні визначають перспективи розвитку української освіти, пропонують електронні адреси літературних сайтів, за якими легко можна знайти  в Інтернеті твори письменників, літературні енциклопедії, життєписи видатних майстрів художнього слова, малярські та музичні шедеври, близькі тематично до витворів словесного мистецтва.

Сьогодні неможливо вивчати будь-яку дисципліну в школі чи у вищому навчальному закладі без активного використання електронних засобів накопичення знань. Зараз практично більшість старшокласників, учнів гімназій, ліцеїв, технікумів володіє навичками роботи з комп’ютером, знає електронну термінологію, багато хто має комп’ютери вдома чи відвідує Інтернет-клуби, користується шкільними комп’ютерними класами. Та, на жаль, дуже обмежена кількість учнів володіє уміннями здобувати знання зі шкільних предметів за допомогою електронних носіїв інформації. Мало хто із школярів і студентів  знає, які  існують електронні бази (портали) філологічних знань  в Інтернеті, як можна застосувати ці знання у власній пошуковій дослідницькій роботі  під час написання творчих робіт, підготовки рефератів чи повідомлень про життєвий і творчий шлях письменників тощо.

Слід пам’ятати, що така інформація, збережена в електронному вигляді,  володіє значними перевагами над традиційними носіями знань, друкованими на папері. На екрані комп’ютера можна не тільки бачити друкований текст, але й різноманітні  ілюстрації до нього, які можуть знаходитись у залах літературних музеїв, на сайтах про життєвий і творчий шлях письменників. За допомогою комп’ютера учні можуть сприймати звуковий ряд, який супроводжує живий рух — відеоряд. Сьогоднішньому користувачу комп’ютерних технологій доступні віртуальні подорожі залами вітчизняних і зарубіжних картинних галерей, відвідування вітчизняних і зарубіжних сайтів про життєвий і творчий шлях українських письменників.

Зрозуміло, що така електронна інформація значно підвищує рівень сприймання  художнього твору,  його ідейно-художнього змісту, звичайно при керівній ролі на уроці вчителя літератури.

Сьогодні вже мало знати принципи роботи комп’ютера. Прийшов час активного і розумного застосування знань, які знаходяться на електронних носіях. Певна частина учнів уже втягується  в різноманітні конкурси, розташовані в Інтернеті, бере участь у науково-дослідній роботі Малої Академії Наук, поглиблено вивчає художню літературу: рідну українську і зарубіжну.

Цьому слугують електронні бібліотеки, сайти про життєвий і творчий шлях майстрів художнього слова, сайти літературних музеїв видатних українських та зарубіжних письменників, електронні літературно-мовні енциклопедії, електронні версії художньо-літературних журналів, освітньо-культурологічні сайти. Без цієї інформації навряд чи  можливе  глибоке засвоєння знань з літератури.

Світ захоплюючих подорожей сторінками українського і зарубіжного Інтернету збагатить  знання школярів не тільки з літератури, але й знадобиться  у пошуках іншої потрібної інформації з будь-якої галузі знань.

Посібник побудовано за темами, які визначено програмами з літератури Міністерства освіти і науки України.

У додатках розповідається про можливості застосування електронних носіїв інформації, даються рекомендації щодо  їхнього використання  під час вивчення життєвого і творчого шляху видатних майстрів художнього слова. Учням пропонуються завдання, які допоможуть поглибити літературні знання та навчать швидко знаходити їх у світовій мережі Інтернету.

У посібнику є розповіді з історії створення  комп’ютера від давнини до початку ХХ ст., зокрема про першого у світі винахідника персонального комп’ютера — українця Степана Возняка зі Сполучених Штатів Америки.  Застереженням у роботі з комп’ютером стануть короткі розповіді з історії гакерства.

Для активізації знань з інформатики у кінці посібника подається короткий тлумачний словник комп’ютерних термінів.

Слід відзначити особливе значення цього посібника для різноманітних українських шкіл за межами України — у східній і західній діаспорах. Ці навчальні заклади гостро обмежені книжками з української літератури, тому їхню ефективну навчально-виховну діяльність у багатьох випадках можуть забезпечити електронні засоби збереження інформації з української літератури — переважно Інтернет. Тому-то посібник “Інтернет на уроках української літератури” може стати особливо важливим для українських шкіл як західної так і східної діаспори. 

Ваші думки про власний досвід застосування Інтернету для вивчення  української літератури та про бажання використати посібник “Інтернет на уроках української літератури” з навчальною метою пишіть за електронною адресою: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">volif@skif.net.

Титульна  сторінка посібника “Інтернет на уроках української літератури”

На світлинах: Вадим Оліфіренко. Титульна  сторінка посібника “Інтернет на уроках української літератури”

Вадим ОЛІФІРЕНКО.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Інтернет на уроках української літератури” (Оліфіренко Вадим Володимирович, Оліфіренко Світлана Миколаївна — Київ, видавництво “Грамота”, 2007 рік.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Вхід

Останні коментарі

Обличчя української родини Росії

Обличчя української родини Росії

{nomultithumb}

Українські молодіжні організації Росії

Українські молодіжні організації Росії

Наша кнопка