Біля в’їздної стели в  місто МагаданКореспондент "Високого Валу", спецкор "Сіверщини" і "Білої хати" про мандрівку Росією автостопом.

Дістався Усть-Нери – адміністративного центру Оймяконського улусу Якутії. З Амурської області у Якутію виїхав 6 серпня. Першою зупинкою було шахтарське місто Нерюнгрі. Там зупинився у родичів директора туристичного магазина "Адреналін" у Чернігові Сергія Воробйова. Українців у Нерюнгрі щонайменше 30%.

На шляху між Нерюнгрі і Алданом оглянув залишки великого гулагівського табору поблизу струмка Васильєвка. У 1930-50-х роках там видобували слюду, а потім уран. Найцікавіше, що знайшов там – скляна пляшка з датою випуску - квітень 1952 року.

В Алдані зупинявся у людей, яки приймали мандрівника з України ще два роки тому – в родині інженера корпорації "Трансбуд" Юрія Ращупкіна. Також досить дієво поспілкувався з настоятелем місцевого храму Новомучеників Російських отцем Володимиром (повірте, їм там абсолютно байдуже, який патріархат я представляю).

Від Алдана до Хандиги рухався три доби по дорогах, на яких майже немає асфальту. І ще не скоро з’явиться, хоча траса ця і вважається федеральною. В Хандизі також були знайомі українці, з якими познайомився ще два роки тому.

Три дні зайняла дорога від Хандиги до Усть-Нери (таки ж важкі дороги). Але ще важче було з водіями – жодного посту ГИБДД на сотні кілометрів, тому водії п’ють горілку, не боючись нічого. Інколи гинуть через це. Мені пощастило, але адреналіну "хапонув".

Несподівано для себе познайомився з бригадою шляховиків з Чернігова, які будують федеральну трасу Якутськ-Магадан. Вони зараз працюють поблизу річки Ельга, роблять відсипку, грейдерують. Очолює бригаду Анатолій Павлович Кирильченко (родом з Карховки, у Якутії працює з 1984 р., особисто набирає людей на батьківщині). Серед інших шляховиків-чернігівців, що працюють на будівництві дороги – Микола Дрань (відзначений золотою медаллю Президента Якутії В'ячеслава Штирова), Микола Осипенко, Юрій Мельник (свого часу працював водієм на Чернігівському обласному телебаченні), Сергій Діденко і два Миколи Чуха (так, співпали прізвища та імена).

Працюють вони посезонно: з березня по жовтень на трасі, решту часу – вдома, у Чернігові. Мають досить пристойну зарплату (від 35000 рублів) и непогані умови праці та побуту. Ночував у них в містечку шляховиків.

Прибув в Усть-Неру. Це вже фактично Колима. Завтра в'їду в Магаданську область. Все нормально. Настрій гарний. Погода поки що теж добра, хоча вночі близько нуля (крайня північ).

Олександр ВОЛОЩУК.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

(http://val.ua/culture/Culture/192721.html 19.08.2008 р. Високий Вал).

На трасі між Нерюнгрі і Алданом

Східна Якутія. Чернігівські шляхобудівельники

Автостопом по Колимі. На цьому Уралі їхав через Якутію

Дорога на Колиму

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Вхід

Останні коментарі

Обличчя української родини Росії

Обличчя української родини Росії

{nomultithumb}

Українські молодіжні організації Росії

Українські молодіжні організації Росії

Наша кнопка