Друк
Розділ: Україна: погляд з діаспори

Київ-Владивосток. Провідники причіпного вагону Київ-Владивосток на сталевих рейках наздоганяють космонавтів Павла Поповича і Валентину Терешкову

Щонайдовшою в світі була подорож залізницею без пересадки з Одеси до Владивостоку в причіпному вагоні поїзда номер 53/54 (10596 км). Цей залізничний рейс чи маршрут занесено в «Книгу рекордів Гіннеса». Тепер такого причіпного вагона нема, а щонайдовшим став залізничний маршрут Київ-Владивосток. Бо сьогодні саме причіпний вагон Київ-Владивосток ходить по найдовшому по своїй протяжності залізничному маршруту в Євразії і всьому світові - 10262 км.

Він складається з двох частин: Київ-Харків з поїздом № 350 – 548 км (назад Харків-Київ з поїздом №87) та з поїздом Харків-Владивосток № 54 – 9714 км (Владивосток-Харків – поїзд №53). Разом, повторюю, це 10262 км в одну сторону. За один рейс цей причіпний вагон пробігає по просторам Євразії цілих 20 тисяч 524 км. Тобто, більше, ніж півоберта навкруг Земної кулі вздовж екватора.

Провідники причіпного вагона Київ-Владивосток Ніна Чабан і Юрій Клименко працюють на цьому маршруті Української залізниці з весни 2000 року. І в літню спеку, і в тріскучі зимові морози вони на 16 діб залишають свої родини на Київщині та обертаються між столицею України і Владивостоком – столицею Зеленого клину, населеного українцями далекосхідного Приморського краю Російської Федерації.

Більш ніж 9 років Ніна Чабан і Юрій Клименко щорічно виконували 9-10 рейсів з Києва до Владивостоку і назад. Десять рейсів по маршруту Київ-Владивосток-Київ це – 205 тисяч 240 км. Якщо розділити ту відстань, яку кожен рік пробігає їх причіпний вагон, на довжину земного екватора (приблизно 40 тисяч кілометрів), то вийде, більше п’яти кругосвітніх подорожей щорічно. Точніше - 5,131 оберта навкруг Землі. А це вже космічні відстані і космічні категорії.

Можете перерахувати самі і побачити ті величезні відстані, що пройдені цими скромними київськими працівниками Української залізниці за минулі роки. У мене виходить, що Ніна Чабан і Юрій Клименко за минулі 9 років вже проїхали в своєму причіпному вагоні таку відстань, що могли десь приблизно 46 разів обернутись навкруг нашої планети: 10 х 9 х 20.254 /40000 = 45,57 витків навкруг Земної кулі по екватору.

Перший українець-космонавт Павло Попович на космічному кораблі «Восток-4» 12-15 серпня 1962 року за дві доби (точніше за 22 години 57 хвилин) 48 разів обернувся навкруг Землі. Майже через рік Валентина Терешкова на космічному кораблі «Восток-5» за ті ж самі дві доби – з 16 по 19 червня 1963 року (22 години 50 хвилин) зробила ті ж самі 48 обертів навкруг рідної планети Земля.

Провідники причіпного вагона Київ-Владивосток Ніна Чабан та Юрій Клименко до кінця цього року повторять на сталевих рейках космічне досягнення першої в світі жінки-космонавта та першого українця-космонавта. За 10 років вони не лише подолають ту відстань, що Валентина Терешкова та Павло Попович пролетіли по навколоземним орбітам, але і три рази - найкоротшу дорогу від рідної Землі до Місяця і назад на Землю.

Наприкінці поточного робочого року кияни Ніна Чабан і Юрій Клименко, як справжні «магеллани» Української залізниці, подолають ще і «золотий» рубіж: за десятиріччя поїздок по найдовшому у світі залізничному маршруту у них обох набігає пройдена відстань, що дорівнюється 50 кругосвітнім подорожам. Рівно півсотні обертів навкруг Землі по екватору чи меридіану! Дай же Боже цим двом українським залізничним «космонавтам» - провідникам причіпного вагона Київ-Владивосток - міцного здоров’я, доброї вдачі та щастя їх родинам!

Андрій БОНДАРЕНКО. Фото автора.

Знак «Українська залізниця».

Причіпний вагон «Київ-Владивосток».

Провідник Ніна Чабан.

Провідник Юрій Клименко.

Українська залізниця.

На світлинах: Київ-Владивосток. Знак «Українська залізниця». Причіпний вагон «Київ-Владивосток». Провідник Ніна Чабан. Провідник Юрій Клименко. Українська залізниця.